İnsan, Eşya ve Mânâ Üzerine

İslâm düşüncesi maddeyi (eşyayı) ruhun karşıtı olarak konumlandırmaz. Eşya, varlığın farklı bir açıdan anlam kazanmasıdır. Maddî nimet ve varlıklar, manevî kimliğin yok etmeye çalıştığı bir düşman değil, çok sayıda örnek üzerinden delil getirilebildiği gibi paydaşı ve taşıyıcı aktörüdür.

Medeniyet tarihi maddi refahın üretimi ve dağıtımı bakımından iki kırılma yaşamıştır. İlk kırılma tarım devrimi, ikinci kırılma sanayileşme hareketleridir. Tarım devrimi ile birlikte üretim ...

Dergi yazılarını okumak için abonelik gerekmektedir!

Abone olmak için tıklayınız Giriş yapmak için tıklayınız

PAYLAŞ:                

YORUMLAR

İlk yorumu yapan siz olun!

Yorum Ekle