İnsan, kâinatta akıl ve şuur melekesine sahip yegâne varlıktır. Bu özelliği dolayısıyla kendisinin dışındaki diğer varlıkların aksine, ilahi hakikatleri akıl ve şuur melekesi ile kavrayabilmektedir. Diğer bir ifade ile ilahi kelama muhatap olan bir varlıktır. Bu hitabın sahibi yüce Allah, kendi hitabını “vahiy” olarak isimlendirmektedir. Vahiy, ulema tarafından metlüvv ve ğayri metluvv olarak ikiye ayrılmaktadır. Ve hemen hemen bütün ulema, Kuran’ı Kerim’in manalarının muhatap tarafından açık ve net bir şekilde anlaşılabileceği noktasında ittifak etmişlerdir
İnsan, kâinatta akıl ve şuur melekesine sahip yegâne varlıktır. Bu özelliği dolayısıyla kendisinin dışındaki diğer varlıkların aksine, ilahi hakikatleri akıl ve şuur melekesi ile kavrayabilm...
Dergi yazılarını okumak için abonelik gerekmektedir!
YORUMLAR